niedziela, 16 października 2016

Mydło Aleppo - właściwości i zastosowanie

Jakiś czas temu wrzucałam na Instagramie zdjęcie mojej pielęgnacji w ciąży, która głównie składała się z kosmetyków @vianek i w zasadzie do tej pory tak wygląda. 
Pisałam tam również o mydle Aleppo i dostałam wiele pytań na jego temat, wiec tu jego 5 minut. 

Nie wiem na ile to zasługa właśnie tego mydła, na ile kosmetyków i ogólnej zmiany pielęgnacji w ciąży, a jeszcze ile do tego dołożyły hormony, ale moja cera w ciąży wyglądała po prostu


 C U D O W N I E.  
 



Już na samym, samym początku, kiedy jeszcze nie wiedziałam, że zostałam Mamą, byłam bardzo zdziwiona stanem swojej cery, tym jak ładnie wygląda, tym ze była taka miękka, delikatna, gładka i promienna (a to był listopad!) wiec z pewnością "coś" w tych hormonach jest 😉 

Ale nie o hormonach, a o mydle. 




Mydło Aleppo, tradycyjne mydło syryjskie. Niezmiennie od 2000 lat wytwarzane według tej samej receptury i to wytwarzane ręcznie! Co daje mu tytuł jednego z najstarszych kosmetyków orientalnych. Sama procedura produkcyjna jest długoterminowa, bo trwa od września do marca i wieloetapowa. Natomiast samo "leżakowanie" mydła
aby stwardniało i pozbyło się nadmiaru wilgoci, potrafi trwać od 9 miesięcy do 4 lat.  Przynajmniej tak mówi #internet 😉 Nie mam możliwości sprawdzić tego osobiście, więc wierzę.


Jakie właściwości ma to mydło i dlaczego, według mnie, jest przydatne?

Jego dobroczynne właściwości wynikają ze składu. A skład jest piękny i prosty.

Oliwa z oliwek i olej laurowy to główne składniki, które wzajemnie cudnie się uzupełniają i oba same w sobie są wartościowe! 

Olej laurowy, inaczej nazywany wawrzynowym, poprzez swoje działanie antyseptyczne może zapobiegać rozwojowi bakterii odpowiedzialnych za trądzik, co sprawia ze mydło zyskuje status przeciwtrądzikowego. Wpływa łagodząco na zmiany skórne i przyspiesza gojenie, co ja u siebie zauważyłam. Mam tendencje, (po mojej siostrze Gosi, którą serdecznie pozdrawiam, jeśli mnie czytasz
😉), z którą staram się walczyć (tendencją, nie siostrą 😉), do kombinowania przy twarzy. Wiecie, dłubania, wyciskania itd. To się nawet jakoś specjalnie nazywa, czego efektem może być trądzik neuropatyczny, czy coś takiego, nie pamiętam dokładnie.

Działanie antyseptyczne mydła Aleppo zależy od stężenia oleju laurowego. Im wyższe stężenie tym mocniejsze działanie. Dlatego poleca się zaczynanie przygody z tym mydłem od niskich stężeń. Ja właśnie tak zaczęłam i nie miałam problemu z uczuciem suchości, ale dokładne działanie zauważałam dopiero przy stężeniach powyżej 20%. 

Pamiętajcie rowniez, ze jeśli używacie do twarzy mydeł, po ich użyciu należy przetrzeć twarz tonikiem, w celu przywrócenia prawidłowego pH skóry.

 Oliwa z oliwek, ta już bardziej znana, (zdarzyło mi się jej używać do zmywania makijażu, bo do tego tez się nadaje, nie tylko do gotowania ;-)) ma działanie nawilżające. Ponadto oliwa z oliwek jest bogata w witaminy np. A, E, D czy K!




Do czego można stosować mydło Aleppo? 
Do wszystkiego! Dosłownie! 
Ja myłam nim cale ciało i twarz. Włosy tez mi się zdarzyło, ponieważ osobom z łupieżem poleca się to mydło, ze względu na swoje właściwości i chociaż ja się z łupieżem nie borykam, to chciałam sprawdzić jak zadziała na moje włosy. Z efektu nie byłam zadowolona, wiec pozostałam przy twarzy i ciele. 

A teraz to, co najlepsze! (ze względu na moją profesje  😉)
Jeśli masz problem z nawracającymi infekcjami pochwy mydło Aleppo może pomoc Ci uporać się z problemem! 
Codzienna higiena przy użyciu 30% mydła Aleppo oraz pranie bielizny używając tego mydła może skutecznie uwolnić Cie od problemu. Ważne, aby na czas leczenia zrezygnować z płynów do higieny intymnej, które źle dobrane mogą przynosić więcej problemów niż korzyści, ponieważ płyny czy żele do higieny intymnej, jeśli zaburzają pH pochwy, utrudniają walkę z patogenami. 

Gdzie można kupić? Najłatwiej przez internet. A stacjonarnie np. w Mydlarni u Franciszka, gdzie kupowałam ostatnio. I chyba najbardziej wydajne znalazłam właśnie w tej mydlarni. 

http://www.ufranciszka.pl/product/search.html?query=myd%C5%82o+aleppo&category_id=&limit=


Co prawda mydło jest dość duże i niewygodne do mycia cała kostką, jednak przy użyciu odpowiednio ostrego noża, bez problemu daje się pokroić na satysfakcjonujące nas kawałki :)
Oczywiście są dostępne na rynku mniejsze mydła, miałam np. rowniez Aleppo z olejem z czarnuszki od Najel, ale moje lenistwo nie lubi częstego szukania, wybierania się czy zamawiania. A zamawiając to u Franciszka, mam spokój na dobre 3 miesiące! 





Jeśli chcecie się czegoś więcej dowiedzieć na temat pielęgnacji w ciąży i kosmetyków, które można stosować będąc w ciąży i karmiąc piersią, to oczywiście zapraszam do obserwowania mnie tu, tu i tu.
Bo będzie o tym więcej, a tymczasem odsyłam Was do nissiax83, FeminaSum

A jeśli podoba Wam się to co dla Was pisze, to proszę zagłosujcie na mnie w konkursie na położniczego bloga, w którym biorę udział - K L I K
Będzie mi bardzo milo, jeśli pomożecie mojemu szczęściu!


Pozdrawiam Was ciepło i do usłyszenia! 
Renata

2 komentarze:

  1. Zaciekawiłaś mnie tym mydłem! Sama mam tendencje do kombinnowania przy twarzy przez co często zmieniam kremy i toniki. Muszę koniecznie wypróbować to cudo. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować, ja się już z nim nie rozstaje :)na początek może warto kupić mniejsze, aby sprawdzić czy przypadnie do gustu. Ja już kupuje gruby kaliber :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Wiele dla mnie znaczy.